Nieuws / 30 april '17 / Landelijk

Klimaatverandering of systeemverandering?

Op zaterdag 29 april vond wereldwijd de People's Climate March plaats. ROOD liep mee met de demonstratie in Amsterdam. Het is mooi als het volgende kabinet de strijd aangaat met de vervuilende multinationals, maar de strijd tegen klimaatverandering is meer dan dat. Klimaatverandering is in essentie een probleem van het kapitalisme. De kern van het probleem is ons economisch systeem, dat gericht is op kortetermijnwinsten. Dat moeten we veranderen om klimaatverandering bij de wortel aan te pakken.

Op dit moment leven we in een economie met bedrijven die het belang van de directie en de aandeelhouders boven alles stellen. Mens en natuur zullen daar altijd voor moeten wijken. Om af te dwingen dat bedrijven goed met mens en milieu omgaan, moeten we de economie democratisch organiseren. Op die manier zetten we het winstbejag van directie en aandeelhouders buitenspel.

ROOD is dé club die zich daarvoor inzet. In het hele land zijn we lokaal actief. Straat voor straat, buurt voor buurt, organiseren we zeggenschap van onderop. Zo bouwen we aan een rechtvaardige economie in dienst van ons allemaal. Sluit je aan bij ROOD
en knok mee.