Nieuws / 25 november '17 / Landelijk

Kabinet Rutte III = Shell I

Op zaterdag 25 november vond het najaarscongres van de VVD plaats in Nieuwegein. Omdat het kabinet Rutte III niet in dienst staat van de mensen, maar multinationals mocht het Shell logo niet ontbreken. ROOD 'fotobombde' Mark Rutte daarom tijdens zijn speech.

Het recent aangetrede kabinet Rutte III besloot onder invloed van lobbyisten van onder andere de Shell om de divdendbelasting -de belasting op winst van bedrijven- af te schaffen. ROOD-bestuurslid Arno van der Veen: "Dat het kabinet van Mark Rutte besluit om een belastingcadeautje van 1,4 miljard aan multinationals als Shell en de ING te geven mag niet onopgemerkt gaan. Dit is een kabinet van de multinationals, noem het Shell I."

Terwijl het voor veel jongeren onzeker is wat ze aan het einde van de maand verdienen door 0-urencontracten, bedrijven als Shell de wereld vervuilen en er bezuinigd is op onderwijs kiest Mark Rutte voor een dikke investering in het grootkapitaal.

Eerder maakte ROOD in Groningen al duidelijk dat Mark Rutte in kabinet Shell I zit. Wij strijden voor een wereld waarin niet het grote geld, maar de mensen het voor het zeggen hebben. Wil je meedoen met de beweging tegen Shell I? Sluit je dan aan!