Nieuws / 26 september '17 / Landelijk

Activistisch Superweekend een succes!

Afgelopen weekend waren we met ruim 40 jongeren bij het ROOD Superweekend in Den Haag. Tijdens het weekend was er plaats voor activisme, gezelligheid en scholing.

Het weekend begon direct groots met de aftrap van de Flextremist van het jaar verkiezing. Samen met ROOD-leden die zich speciaal voor de actie aansloten en Bart van Kent toerden we langs de Albert Heijn, McDonald's en Randstad om de flextremisten te nomineren. De tocht werd feestelijk begeleid door een brassband. Lees hier meer over de aftrap van de Flextremist van het jaar verkiezing.

Om iedereen klaar te stomen voor de actie van de volgende dag sloten we samen met Rikus Brederveld af met theateroefeningen. Het bracht nog meer sfeer in de groep en liet ons nadenken over onze lichaamstaal. De volgende dag begon met een activisme scholing van Nils Müller. Om de opgedane kennis direct in de praktijk te brengen ging iedereen in gesprek met jongeren in het centrum van Den Haag. Daar spraken de ROOD-leden jongeren aan om te stemmen voor de flextremist van het jaar verkiezing en het hebben over de ervaringen van de jongeren. ROOD-lid Sam van de Wal "Ik sprak net een jongen die kort geleden zijn arm brak. Omdat hij bij postbedrijf Sandd op een nul-urencontract werkte, verloor hij nu ook direct zijn inkomen. Deze jongen is helemaal klaar met flex en wil zich aansluiten bij onze beweging. Samen meten vele anderen en hem gaan we een einde maken aan het flextremisme!".

Ook meedoen in de strijd tegen flextremisme? Ga naar www.flextremist.nl en stem op jouw winnaar!