Nieuws / 11 april '17 / Landelijk, Wake up voor onderwijs

Tijd voor investeringen in ons onderwijs

Op 11 april werd het museum van onderwijsbezuinigingen geopend in Den Haag door de Landelijke StudentenVakbond (LSVb) en het Interstedelijk StudentenOverleg (ISO). De boodschap: er wordt al tientallen jaren hard bezuinigd op het onderwijs, hoog tijd om het tij te keren. ROOD-voorzitter Merel Stoop: "Als het aan ROOD en de SP ligt, investeren we de komende jaren flink in het onderwijs. Studeren moet weer toegankelijk worden voor iedereen!"

Naast ROOD waren ook SP-Kamerleden Frank Futselaar en Peter Kwint aanwezig bij de actie. Stoop: "Voor veel jongeren is onderwijs onbetaalbaar geworden, zeker met de invoering van het schuldenstelsel. De studiebeurs moet direct weer ingevoerd worden, zodat iedereen in de samenleving de kans heeft om te gaan studeren. Daarnaast moet er fors geïnvesteerd worden in de kwaliteit van ons onderwijs."

De actie vond plaats in een week waarin bekend werd dat inmiddels bijna honderdduizend oud-studenten hun studieschuld niet kunnen terugbetalen. Wil je ook in actie komen voor goed onderwijs dat voor iedereen toegankelijk is? Sluit je dan aan.