Nieuws / 28 november '16 / Landelijk, Onderwijs

Groen licht voor democratie op de UvA

Begin 2015 werd het Maagdenhuis bezet uit onvrede over het ondemocratische bestuur van de Universiteit van Amsterdam. Terwijl grote bedrijven bepalen welke opleidingen belangrijk zijn en het bestuur onderwijsgeld verspilt aan vastgoedspeculaties, snoepreisjes en dure auto’s, worden complete studies wegbezuinigd. Studenten, medewerkers en docenten hebben met het Maagdenhuisprotest samen een historisch referendum afgedwongen: van 23 november tot 11 december kunnen UvA-studenten kiezen voor méér democratie en zeggenschap.

De universiteit is van studenten, medewerkers en docenten. Er moet een eind komen aan de regentencultuur met bestuurders die alles beslissen. Ga daarom voor GROEN: een democratische universiteit waar de studenten en docenten weer centraal komen te staan.

Wat betreft ROOD houdt het hier niet op. Wij willen namelijk dat in heel het land onderwijs weer in het teken komt te staan van de ontwikkeling van studenten. Niet rendement, maar ontwikkeling moet de koers van onderwijsinstellingen bepalen. Wij willen gratis onderwijs waarover jij met je docenten en medestudenten echte zeggenschap hebt. En die zeggenschap moet niet alleen in het onderwijs gelden, maar ook in de zorg, op de woningmarkt, op je werk en in de hele economie.

Stem GROEN en sluit je aan bij ROOD om te bouwen aan een democratische samenleving waarin iedereen meetelt. Je kunt het stemformulier vinden via een unieke link in je UvA-mailbox.