Nieuws / 8 maart '17 / Landelijk, Pak de Macht, ROOD Landsmeer

#PakDeMacht-tour: Hangout Landsmeer opent deuren

Een jaar geleden stonden de jongeren van ROOD op het dak van het gemeentehuis van het Noord-Hollandse Landsmeer om te actie te voeren voor een nieuwe hangout. Met succes: afgelopen zaterdag opende de hangout zijn deuren. ROOD-woordvoerder Anne Kaal: "Het is fantastisch dat het gelukt is! Hiermee komt een eind aan een lange periode dat er in Landsmeer op een zaterdagavond niets te doen was voor de groep tieners die te oud is om te figuurzagen, maar te jong om uit te gaan. We hebben de macht gepakt!"

Er waren verschillende acties nodig om de wethouder te overtuigen van de noodzaak van de hangout. Daarnaast is er ook nog ingesproken in de gemeenteraad. ROOD-voorzitter Merel Stoop: "Dit lokale succes laat weer zien dat jongeren samen de wereld kunnen veranderen, te beginnen in hun eigen stad of dorp. Geweldig!"

Wil je ook de macht terugpakken en aan de slag om een betere wereld? Sluit je aan en kijk hier of ROOD al actief is in jouw omgeving.