Trump Not Welcome, Make Peace Great Again! Ga 7 juli mee naar Brussel

Wanneer: zaterdag 7 juli 2018 (All day)
Waar: Brussel

Zaterdag 7 juli vindt de demonstratie ‘Trump not Welcome, Make Peace Great Again’ plaats in Brussel. De demonstratie richt zich op de NAVO-top die 11 juli plaatsvindt. Westerse wereldleiders komen daar samen om het onder andere te hebben over defensie en militaire uitgaven. De plannen van de NAVO-landen zijn helder: miljarden extra voor de militaire industrie zodat ze door kunnen gaan met oneindige oorlogsvoering.

Volgens de NAVO moet elk lidstaat 2% van het bruto binnenlands product (BBP) uitgeven aan militaire budgetten. Dat betekent dat we in Nederland ongeveer 6 miljard euro per jaar moeten aftikken en dat is terug te zien aan ons kabinet. Onder druk van de NAVO en Trump buigt Rutte: de Nederlandse missie in Afghanistan wordt uitgebreid. Ondertussen wrijft de wapenindustrie in zijn handen: zij verdienen fors aan de militaire uitgaven.

ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw: ‘Het westen is sinds 2001 verwikkeld in een permanente oorlog in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. De oorlog is contraproductief. Met meer militairen en bommen is geen democratie, veiligheid en stabiliteit gebracht. Integendeel: de zogenaamde oorlog tegen het terrorisme leidt tot veel meer terrorisme en tot honderdduizenden doden en miljoenen vluchtelingen. Extra militairen en doorgaan met permanente oorlogsvoering is geen oplossing, in plaats daarvan is humanitaire hulp en opbouw van het land nodig. Wij roepen daarom iedereen, die kan, op om met ons 7 juli naar Brussel af te reizen en een duidelijk signaal af te geven.’

ROOD en de SP zullen 7 juli meelopen met de mars in Brussel. Voor iedereen die mee wilt is er de mogelijkheid om met de bus te gaan. Deze rijdt vanuit Amsterdam, met een stop in Utrecht, naar Brussel. Als er voldoende belangstelling is zal de bus ook nog stoppen in Breda. Wil je mee naar Brussel? Stuur dan een mailtje naar rood@sp.nl voor meer informatie over hoe je je kan aanmelden. Voor de rit wordt een vergoeding van €7,50 gevraagd.

Permanente oorlog? Niet in mijn naam! Sluit je aan bij de beweging via stopdebommen.nl