Nieuws / 4 augustus '16 / Landelijk, Huisjesmelker van het jaar

Tien jaar strijd tegen huisjesmelkers

Ook dit jaar opent ROOD de jacht weer op huisjesmelkers. Jongeren die last hebben van slechte woonomstandigheden kunnen hun huisbaas nomineren voor de Huisjesmelker van het Jaar-verkiezing. De allerslechtste huisbaas krijgt de oneervolle titel ‘Huisjesmelker van het Jaar’.

ROOD vraagt met deze verkiezing aandacht voor de woningnood in Nederland. Tienduizenden studenten zijn op zoek naar een betaalbare kamer. Huisjesmelkers maken misbruik van het tekort aan woningen. Ondanks de woningnood staat voor miljoenen vierkante meters aan kantoorruimte leeg. ROOD-voorzitter Merel Stoop: “Leegstaande kantoorruimte moet worden omgebouwd tot betaalbare woningen. Huisjesmelkers moeten keihard worden aangepakt. Heb jij ook last van intimidatie, een hoge huur, achterstallig onderhoud of onverwachte kosten? Samen kunnen we jouw situatie aanpakken: meld hem of haar aan!”

Al 10 jaar lang verkiest ROOD een huisjesmelker van het jaar. In de tussentijd is er veel te weinig veranderd aan de problemen. ROOD roept op tot verandering: ga naar www.huisjesmelkervanhetjaar.nl. We behandelen je gegevens strikt vertrouwelijk. In overleg neemt ROOD contact met je op om te kijken hoe we samen de boel aan kunnen pakken.