Nieuws / 25 april '19 / Klimaat

Studenten opnieuw in actie voor het klimaat!

Na de demonstratie van Youth4Climate en de historisch grote klimaatmars in maart was het vandaag het moment voor studenten om een radicaal klimaatbeleid te eisen. Students for Climate organiseerde een nationale studentenstaking in Amsterdam. Honderden studenten lieten zich op de Dam horen voor het klimaat en liepen in een mars dwars door onze hoofdstad.

Grote multinationals bepalen op dit moment samen met het kabinet wat voor klimaatmaatregelen er worden genomen. Milieuorganisaties en de vakbond zijn al uit deze onderhandelingen gestapt omdat het klimaatakkoord niet ver genoeg gaat. Zolang wij het accepteren dat juist de grote vervuilers - bedrijven die voor hun snelle winsten mens en milieu uitbuiten - kunnen bepalen wat goed is voor het klimaat, moeten we in actie komen. Deze bedrijven, waaronder Shell, profiteren van fossiele brandstoffen en laten de samenleving barsten. ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw: 'De winst van Shell verdubbelde bijna vorig jaar terwijl mensen een hogere energierekening gepresenteerd kregen. Laten we stoppen met het spekken van de vermogens van de vervuilende bedrijven en hen keihard belasten'.

De beweging die de huidige klimaatmaatregelen veel te zwak vindt groeit. Wij willen een radicale systeemverandering waar de snelle winsten het niet winnen van mens en milieu. Sluit je aan en sta ook op tegen multinationals als Shell.