Nieuws / 28 februari '19 / Klimaat, Landelijk

Loop mee met ROOD voor het klimaat!

Het huidige klimaatbeleid faalt. Vervuilende bedrijven worden gespekt met subsidie, terwijl huishoudens de energierekening zien stijgen. We zien in heel Europa dat mensen in protest komen en het huidige niet effectieve klimaatbeleid niet meer pikken. Daarom komen we volgende week zondag samen om radicale klimaatrechtvaardigheid te eisen. Kom in verzet en loop mee met ROOD.

Een aantal weken geleden wisten de Nederlandse scholieren een historisch aantal mensen op de been te krijgen. In België staken scholieren élke week voor het klimaat. En ook lokaal wordt er gestaakt door Students for Climate om actie te eisen van het kabinet. 10 maart wordt hopelijk net zo historisch als alle andere records die de afgelopen tijd zijn verbroken. Heel Nederland staakt voor het klimaat.

Wij eisen plannen van het kabinet die rechtvaardig, sociaal en democratisch zijn. Op deze manier worden mensen betrokken bij het beleid en zijn zij niet degene die opdraaien voor de uitstoot van vervuilende industrieën. De boevenbende onder leiding van Rutte geeft liever geld uit aan hun kapitalistische vriendjes die de baas zijn van uitstotende bedrijven dan dat ze onze toekomst willen redden.

Échte verandering start bij ons. En daarom roepen we iedereen op om de handen in een te slaan en naar de Dam te komen voor onze toekomst, die van onze kinderen en alle generaties na ons. Want van ons kabinet hoeven we het niet te verwachten.

Aarzel niet, en sluit je aan!