Nieuws / 20 september '19 / Klimaat, Landelijk

KOM VRIJDAG 27 SEPTEMBER NAAR HET KLIMAATOVERLEG

Vrijdag 27 september vindt in Den Haag een klimaatstaking plaats. Na deze staking organiseert ROOD, samen met Sandra Beckerman een overleg over klimaatrechtvaardigheid. Kom ook!

Vrijdag is het zover: in de hele wereld staken mensen dan massaal voor het klimaat! Heel Nederland komt naar Den Haag om een rechtvaardig klimaatbeleid te eisen. Natuurlijk zijn we daar als ROOD bij! Om 13:00 uur wordt er vanaf het Koekamp (langs het Malieveld) een mars gelopen door Den Haag. Na de enorme klimaatmars in Amsterdam, de historische scholierenstakingen en acties door heel het land wordt dit het volgende grote actiemoment voor klimaatrechtvaardigheid.

Arno van der Veen, voorzitter van ROOD: ‘Terwijl ons wordt opgeroepen minder plastic te gebruiken, geen vlees te eten op maandagen tijdens meatless monday of korter te douchen, buiten grote bedrijven zoals Shell nog steeds mens en planeet uit voor eigen winst. Willen we klimaatverandering stoppen, dan moeten we het systeem waarin we leven veranderen. We willen een systeem waarin wij bepalen over onze economie, en dat kunnen we alleen afdwingen als we met genoeg mensen zijn. Daarom is het belangrijk om vrijdag met zoveel mogelijk mensen aanwezig te zijn en te laten zien dat het anders moet.’

Meteen na de demonstratie organiseert ROOD en Sandra Beckerman een groot overleg. Hier hebben we het samen over wat klimaatrechtvaardigheid voor ons betekent. Kom ook daar vooral naartoe! We beginnen om 16:00 uur in Café de Schlemmer, vlakbij het Centraal Station (Lange Houtstraat 17).