Nieuws / 15 juni '17 / Internationale Solidariteit, Landelijk

Stop Trump, Geen G20. Kom naar Hamburg!

Begin juli verzamelen de regeringsleiders van de twintig grootste economieën zich in Hamburg voor de G20-top. Ook premier Rutte is als speciale gast van Duitse bondskanselier Merkel van de partij. De top komt op een belangrijk moment: het is tien jaar sinds het begin van de economische crisis; Trump heeft zich uit het klimaatakkoord van Parijs getrokken en wereldwijd waren er nog nooit zoveel mensen op de vlucht. Maar de G20 is onderdeel van het probleem, niet van de oplossing.

De rijkste acht mensen bezitten evenveel als de helft van de wereldbevolking. Er bestaat een ongelijkheid voor groepen die onderdrukt worden op basis van hun seksualiteit en/of genderidentiteit. De wereldleiders maken geen haast met het doorvoeren van maatregelen die nodig zijn om klimaatverandering te voorkomen. En dezelfde wereldleiders jagen mensen op de vlucht met hun bombardementen en wapenverkoop, terwijl ze muren bouwen en zondebokpolitiek en racisme gebruiken om vluchtelingen buiten de deur te houden.

Vanuit Nederland gaan we met een brede coalitie meedoen aan acties tijdens de G20-top. Er worden meer dan 100.000 mensen verwacht en wij kunnen meedoen aan dit wereldwijde verzet. Doe mee en sluit je aan. Een andere wereld is mogelijk!

Op zaterdag 8 juli zullen we met naar schatting 100.000 mensen door de stad demonstreren. ROOD en de SP steunen de demonstratie op 8 juli in Hamburg. De SP-bus vertrekt de nacht van 7 op 8 juli om 00:00 en komt rond 06:00 in Hamburg aan. Deze gaat op 8 juli 's avonds weer terug waardoor je dezelfde dag in Nederland terug bent. De bus kost 20 euro, aanmelden kan door een mailtje te sturen naar secretariaat@sp.nl.