Nieuws / 3 juni '18 / Amsterdam

Stop bezuinigingen Hoger Onderwijs!

Afgelopen week op 21 mei was ROOD Amsterdam aanwezig bij de Night of Protest op de UvA aan de Oudemanhuispoort. Studenten en medewerkers lieten merken dat zij, met ruim 450 aanwezigen, het rendementsdenken zat zijn. De sfeer is indrukwekkend en wij als ROOD Amsterdam verklaren ons solidair met alle UvA'ers die niet willen dat hun universiteit als diplomafabriek gezien wordt!

Hoofdthema op deze avond was de druk vanuit de UvA om niet rendabele studies op te heffen en de bezuinigingen bij de opleidingen van de faculteit Geesteswetenschappen.

Dit is wat ons betreft onacceptabel. Wij vinden dat onderwijs van ons allen is en de studenten en docenten zeggenschap dienen te houden en dit niet overgelaten moet worden aan ministers, managers en schoolbesturen die erg vervreemd zijn over wat onderwijs echt inhoudt en het belang van zeggenschap soms vergeten lijken te zijn. Het is nu tijd om leraren en studenten zeggenschap te geven over hun onderwijs!

Kom op 8 juni naar de Mars voor het Onderwijs vanaf 15.00 uur bij de Oudemanhuispoort 4-6 in Amsterdam. Namens de SP zal Tweede-Kamerlid Frank Futselaar, onze woordvoerder op (hoger)onderwijs, aanwezig zijn. Frank heeft bij veel universiteiten studenten en organisaties contact gehad over de bezuinigingen.

Samen strijden wij tegen deze bezuinigingen op het onderwijs! Doe jij mee?