rood.sp.nl

Niet tegen elke prijs

Zoeken bij ROOD

ROODrunner

Wil je op de hoogte blijven van ROOD nieuws en activiteiten?
Neem dan een abonnement op onze nieuwsbrief ROODrunner!

ROOD :: Overzicht

Maak kennis met ROOD op de introductieweken voor studenten

Over enkele weken starten de introductieweken in veel studentensteden. De nieuwe studenten maken dan kennis met het studentenleven en met wat er allemaal in de stad te beleven is. ROOD is in flink wat steden actief en is dus te vinden op de introductieweken. "Veel jongeren willen bijdragen aan een betere wereld en dat kan prima tijdens je studententijd. Door je in te zetten voor ROOD leer je ook nog eens ontzettend veel dat nuttig is bij je studie en verdere ontwikkeling", aldus ROOD-voorzitter Merel Stoop.

Jongeren komen in actie voor studiefinanciering in Rotterdam

Vrijdag 11 juli gingen jongeren in Rotterdam de straat op voor de studiefinanciering. De afgelopen weken gingen er al honderden jongeren de straat op in Groningen, Utrecht en Amsterdam. De regering wil, met steun van GroenLinks en D66, de studiefinanciering afschaffen. Daarmee maken deze partijen het onderwijs voor veel jongeren ontoegankelijk. "Door het schuldenstelsel zit een student straks met gemiddeld 30.000 euro schuld na de studie. Tienduizenden jongeren gaan niet studeren door de dreigende studieschuld", aldus ROOD-voorzitter Merel Stoop.

Ben jij welkom?

Hou je van uitgaan? En word jij of een van je vrienden weleens onterecht geweigerd bij de deur van een kroeg of discotheek? ROOD, jong in de SP vindt discriminatie onacceptabel. Geef je klachten aan ons door en we gaan samen de strijd aan. Want iedereen is welkom!